Hem / Om oss / Nyheter / Thorn stärker sin närvaro i Tyskland

Thorn stärker sin närvaro i Tyskland

  • Borussia_Dortmund_partner.jpg
Aug 15, 2014

Samarbete med Borussia Dortmund ger fördelar till Thorns kunder och partners

Thorn startar en lång rad aktiviteter för att stärka närvaron på de stora belysningsmarknaderna i Tyskland, Österrike och Schweiz. Syftet med den här strategiska utvidgningen är att vinna betydande marknadsandelar under de kommande tre till fem åren. En av grundpelarna i dessa aktiviteter är ett partnerskap mellan Zumtobel Group och Borussia Dortmund, som är en av de ledande tyska fotbollsklubbarna i Bundesliga. Thorn, som varumärke i Zumtobel Group, kommer att stärka det här partnerskapet på marknaden för att visa och utveckla Thorns närvaro genom ett incitamentsprogram och ytterligare marknadsföringsaktiviteter.

London, augusti 2014 - Thorn ser fram emot att utveckla partnerskapet med Borussia Dortmund under de kommande åren och som en del av samarbetet kommer de att vara inblandade i belysningen runt arenan. Thorn kommer att använda partnerskapet som en plattform för att komma i kontakt med kunder och partners, som även erbjuds gå med i ett incitamentsprogram som belönar uppnådda aktie- och försäljningsmål. Loungen i arenan kommer att användas för workshops, konferenser och andra evenemang. Thorn har också det befintliga kundprogrammet Thorn Energy Partnership som riktas mot installatörer, entreprenörer och partners inom utomhusbelysning. Ett incitamentsprogram baserat på partnerskapet med Borussia Dortmund kommer att skapas i syfte att belöna Thorn Energy Partners för projekt som fokuserar speciellt på energieffektiv belysning.

"Samarbetet med Borussia Dortmund är en bra möjlighet att demonstrera vår belysningsexpertis och för att ytterligare stärka vår position på marknaderna i Tyskland, Österrike och Schweiz. Eftersom Thorn strävar efter att prestera på högsta nivå är vi mycket stolta över att ha detta högpresterande fotbollslag som partner. Vi vill att alla ska ha bra belysning. Och vi vill vara en pålitlig partner för våra kunder. Och kanske viktigast av allt, vi ser verkligen fram emot att dela många högklassiga fotbollsupplevelser med våra kunder och partners", säger Michael Ball, EVP Thorn Lighting.

Thorn som global pålitlig leverantör av armaturer för inomhus- och utomhusbruk med integrerade styrdon agerar inom en mängd olika branscher och sektorer. Thorns lösningar finns inom många olika användningsområden, som sport, vägar, tunnlar, kontor, utbildning och industri och erbjuder energibesparingar utan att kompromissa med prestanda, effekt och komfort. Thorn har en lång historia och enorm erfarenhet inom sportbelysning och vi vet att konkurrensen blir allt hårdare, oavsett vilken sport det gäller. Så belysningen på planen, banan eller i bassängen måste hålla jämna steg. Thorn har svarat med en lång rad smarta belysningssystem som fokuserar speciellt på de nya kraven, såsom flimmerfri belysning för HDTV och TV-sport med slow motion. Tack vare Thorns breda sortiment med inomhus- och utomhusbelysning kan företaget leverera sport- och områdesstrålkastare, men även omgivningsljus för vägar och byggnader samt belysning för serviceområden, korridorer, kontor och offentliga områden.

Exempel på Thorns arbete kan ses i Sochi där Thorn levererade belysning för olika anläggningar och byggnader för idrottsevenemangen 2014. I Storbritannien har Thorn dessutom levererat inomhus- och utomhusbelysning till en nationalarena. Och det allra senaste sportbelysningsprojektet som Thorn har utfört är Allianz Riviera Stadium i Nice som förberedelse inför fotbolls-EM i Frankrike 2016.

← Tillbaka till översikt