Hem / Om oss / Nyheter / Genomgång av Year of Light 2015

Genomgång av Year of Light 2015

  • Review of the Year of Light event 2015
  • Review of the Year of Light event 2015
  • Review of the Year of Light event 2015
  • Review of the Year of Light event 2015
  • Review of the Year of Light event 2015
  • Review of the Year of Light event 2015
  • Review of the Year of Light event 2015
Jun 16, 2015

I samband med att FN förkunnade året International Year of Light organiserade Zumtobel Group ett enastående evenemang på huvudkontoret i Dornbirn och i Bregenz Festspielhaus. 950 gäster från 27 länder bjöds in att delta i ett program med inspirerande föreläsningar och presentation av produktinnovationer och vinnarna av Zumtobel Group Award.

Det omfattande programmet bestod av inspirerande föreläsningar inom konst, arkitektur, vetenskap och teknik, världspremiär för de senaste produktinnovationerna samt en galamiddag där vinnarna av 2014 års Zumtobel Group Award presenterades.

Ca 950 kunder och partners samlades i Bregenz Festspielhaus och lät sig inspireras av en mängd olika föreläsningar om ljus. Olafur Eliasson öppnade evenemanget med sitt imponerande tal med titeln "Light is Life". I talet fokuserade han på vikten av ljus för människor och satte sina egna erfarenheter med ljus i kontexten av sitt arbete. Tankar kring arkitektur och stadsplanering för det urbana livet i den latinamerikanska regionen presenterades av Hubert Klumpner, medgrundare till arkitektkontoret Urban-Think Tank (U-TT) i Caracas och professor i arkitektur och urban utveckling på ETH Zurich. Experterna på neuromarketing i Gruppe Nymphenburg, Dr. Hans-Georg Häusel och Bernd T. Werner, gav oss insikter i hur den mänskliga hjärnan fungerar. Avslutningsvis talade Karl Jónsson, IoT-arkitekt på Tridonic, komponenttillverkaren i Zumtobel Group, om "The Internet of Things (IoT) and Lighting beyond Light". Han satte fokus på de tekniska möjligheterna för nätverk och dess effekt på ljuset och människorna. Alla de ämnen som presenterades visade på en grundlig analys av var och en av de tekniska områdena.

I den 1620 kvadratmeter stora produktionsanläggningen i Dornbirn presenterade Thorn de viktigaste lanseringarna under våren 2015. Bland mycket annat presenterades de nya produkterna för utomhusbelysning Urba, FleXity och Zoar samt de nya produkterna för inomhusbelysning Chalice, Chalice Pro och Omega Pro. Thorn visade dessutom en 3D-modell av online-tillämpningen Smart City. 3D-modellen levandegör online-upplevelsen som lanserades 2012. Den är utformad för att underlätta för kunderna att visualisera en stadsbelysning och innefattar verkliga fallstudier och rekommendationer om de mest effektiva produkterna för varje användningsområde.

Mer information om Smart City-modellen kan fås här.

← Tillbaka till översikt